Grădina copiilor speciali
Coordonatori de proiect - prof. Oroian Monica și maistra instructor Micuț Elena
Fiecare floare este o poveste
Activitatea Povești din lumea plantelor, din cadrul Proiectului educativ județean Grădina copiilor speciali, Ediția a II-a, s-a numit Fiecare floare este o poveste. Această activitate a fost organizată cu clasele de Agricultură (a IX-a D și a X-a C) și Croitorie (a IX-a C și a XII-a C) și a fost coordonată de doamna profesoară Oroian Monica și de doamna maistru instructor Micuț Elena.
Scopul proiectului
Formarea unor atitudini pozitive, active, de toleranță, solidaritate, protecție și responsabilitate în relaționarea cu mediul înconjurător, conștientizând raportul direct dintre mediu, sănătatea individului și atitudini responsabile implicate în protejarea mediului.
Obiectivele specifice ale proiectului
- Formarea unei atitudini ecologice, de protejare a mediului înconjurător prin diferite acțiuni de ecologizare, plantare, amenajare a spațiului verde
- Înțelegerea necesității consumării unor alimente sănătoase și adaptării unui stil de viață sănătos
- Îmbunătățirea imaginii școlii în comunitate și deschiderea ei spre comunitate
- Valorificarea experienței pozitive a cadrelor didactice în abordarea educației ecologice
- Îmbunătățirea relațiilor profesori- familie- elevi, crearea de noi relații elevi din școli de masă, studenți, profesori, persoane particulare, comunitatea din care face parte
Grupul ţintă
Elevii de la clasele de Agricultură (a IX-a D și a X-a C) și Croitorie (a IX-a C și a XII-a C)
Descrierea activităţilor
Principalele obiective ale activității au fost:
- dezvoltarea abilităților practice prin realizarea unor lucrări artistice inspirate din poezii, povești dar și desene ce reprezintă scene dintr-o poveste cunoscută sau inventată
- îmbunătățirea imaginii școlii în comunitate și deschiderea ei spre comunitate/promovarea imaginii școlii în mediul online
- stimularea activității în grup atât în sala de clasă cât și în mediul online
- îmbunătățirea relațiilor profesori-familie-elevi
- crearea de noi relații cu elevi din școli de masă, studenți, profesori, persoane particulare și comunitatea din care facem parte
Forma de organizare a fost indirectă, și a constat în realizarea unor postere care să abordeze tema activității utilizând tehnici cât mai diverse.
Evaluarea activității a fost realizată prin observație sistematică de către fiecare cadru didactic implicat în desfășurarea activităților, prin intermediul fotografiilor postate pe grupul de Whatsapp și pe cel de Facebook al proiectului incluse într-un album digital, dar și prin aprecierea produselor finale ale activităților: posterele, colajele și materialele realizate.